Bonsai forum

Bonsai.....

• matthijsje
  • matthijsje's Avatar Offline Topic Author
  • New Member
  • New Member
  • Thanks received: 0

Bonsai..... was created by matthijsje

Posted 5 years 1 month ago #62941
Beste allemaal,

Mijn (binnen) Bonsai gaat op het moment niet goed. Hij heeft enorm veel blad verloren. Ik heb hem gekregen en heb daarom ook gerearcherd, echter zit ik nog met een aantal vragen.

- Om te beginnen welke soort is dit? Zelf denk ik dat het een Chinese Iep is, klopt dit?
- Verder kan je op de foto's zien dat die redelijk wat blad is verloren. Hij had bladluis wat inmiddels geloof ik is verholpen, maar komt het bladverlies door de bladluis, of blijft de grond te nat?
- Ook heeft die last van Rouwvliegjes en vraag ik mij af of je die makkelijk kan verhelpen?
Zelf heb ik gekeken en vermoed ik dat de grond niet voldoende waterdoorlatend is.
- Mocht dit het geval zijn kan ik de boom nu verpoten?
- Als ik hem moet verpoten en dit nu kan zou ik graag wilen weten welke voor gemixte aarde ik het best kan gebruiken voor de (Chinese Iep?)
- welke gereedschappen heb ik hiervoor nodig en 'how to?'?

Bedankt voor het goede advies!

Groetjes,

Matthijs Bonsai
by matthijsje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• lucR
  • lucR's Avatar Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Thanks received: 488

Replied by lucR on topic Bonsai.....

Posted 5 years 1 month ago #62945
I will reply in dutch, and explain this is an english spoken forum

Eerst en vooral is dit het Engelstalige bonsai forum, dus best je vragen in het engels stellen. Er is ook een Nederlandstalig bonsai empire forum ( .nl)
Wat je boompje betreft: zonder foto kunnen we moeilijk iets zeggen maar 99% van de help mijn boom gaat dood vragen zijn omdat de boom binnen staat. Een "binnenboom" bestaat niet , geen enkele boom in de hele wereld groeit natuurlijk in een huis. De temperaturen zijn nog goed dus naar buiten ermee, waar hij thuishoort. Je zal zien dat ie het vanzelf zal beter doen. Water geef je met een tuinslang of een gieter , zoals een regenbui van bovenaf tot het water uit het drainage gat langs de onderkant loopt. De volgende watergifte doe je als de grond wat droger aanvoelt.
Voor de rest doe je nu niks, daar is het niet het moment voor , en geeft zeker geen meststoffen nu!
Antwoorden dus best in het engels, of overschakelen naar het Nederlandstalige forum
by lucR

Please Log in or Create an account to join the conversation.